Dus, heb je een aanstaande reis die een paar tussenstops gaat en u zich zorgen maakt uw bagage zal daar niet te maken bent. Voor veel reizigers is er een overweldigend verlangen om al hun vlucht segmenten op een ticket af te geven. Reizigers zijn bang dat als ze worden uitgegeven op losse tickets, zal het betekenen dat ze moeten halen hun zakken aan het tussenpunt en het verhogen van problemen rond gemiste aansluitingen vanwege vertragingen. Hoewel beide geldig punten, kan ook exponentieel toenemen de kosten van uw ticket te geven op deze manier. Onze vlucht experts delen een paar tips over wat u moet weten bij het reizen op meerdere tickets:
Achtergrondinformatie
Veel full service luchtvaartmaatschappijen hebben een interline e-ticketing overeenkomst met elkaar. Dit is geenszins beperkt door de Alliance. We hebben de neiging om uit te vinden de meeste grote internationale luchtvaartmaatschappijen de hulp van de Canadese binnenlandse vervoerders moeten reizigers krijgen om een punt in Canada of de Verenigde Staten van waaruit zij kunnen overnemen. Bijvoorbeeld in Oost-Canada, Emirates heeft een overeenkomst met zowel Air Canada en WestJet aan klanten naar Toronto, waar Emirates zal overnemen en vliegt u naar Dubai te verheffen. Uit West-Canada, Emirates roept de hulp van Alaska Airlines aan reizigers naar Seattle of Los Angeles onder andere opties te krijgen.
Op grond van een luchtvaartmaatschappij die een interline-overeenkomst zal dit mogelijk maken beide luchtvaartmaatschappijen om te zien passagiers die van de ene vervoerder naar de volgende, of als alternatief kan de eerste vervoerder om thru-check een passagier uit hun oorsprong al manier naar hun bestemming, met inbegrip van de bagage .
Wanneer u een ticket en meerdere luchtvaartmaatschappijen, zullen zij in staat om de volledige route te zien van herziening van het e-ticket en laat u dienovereenkomstig. Maar als je op reis bent op twee verschillende tickets, kan de eerste vervoerder nog steeds thru-check je als je ze op de hoogte van uw situatie te volgen en uw verdere dragers e-ticket.
Wat te doen bij het reizen op twee verschillende tickets:
1) Vraag uw Flight Centre agent om de reservering te voltooien op een PNR (reserveren). U kan worden geboekt in een reservering, maar hebben meerdere uitgegeven uit die bron tickets.
2) Complete on-line check-in voor alle vervoerders 24 uur voorafgaand aan de reis en het verzamelen van uw boarding passes (hetzij op uw mobiele apparaat of door het drukken thuis).
3) Bij de bagage drop, kennis van de check-in agent die u verbinding maakt en presenteer uw verder e-ticket en / of bevestiging van de luchtvaartmaatschappij. Zij zullen dan taggen je koffers naar de bestemming.
Het is belangrijk op te merken dat, afhankelijk van transit punt dat u kan nodig zijn om de bagage, ongeacht het hebben van uw vlucht afgegeven op één of twee tickets te verzamelen. Dit zal het vaakst voorkomen bij uw eerste punt van contact met een land waar je bent verplicht om de douane en immigratie te wissen. Bijvoorbeeld een vlucht van Londen naar Toronto naar Winnipeg zal de immigratie klaring en bagage collectie vereisen in Toronto in Canada in te voeren, voordat u om de vlucht Winnipeg. Bagage in dit geval zal worden gelabeld naar Winnipeg, maar zal op de Toronto bagageband eerst door de douane te passeren. U zult dan in staat zijn om drop-off van de tas op de volgende bagageafgiftepunt punt waar het op de volgende vlucht zal worden doorgegeven. Een vlucht volgen kan zo zijn positieve kanten hebben.
Dus wat is het voordeel van het hebben van twee verschillende kaarten?
Kosten, combineerbaarheid en plating vervoerder zijn de belangrijkste factoren voor een goede reisagent kijkt. Wat de heck zijn die u vragen?
Bij het omgaan met ingewikkelde routes waarbij twee of meer stops, zou u niet in staat zijn om de best mogelijke prijs te krijgen als het allemaal is uitgegeven op een ticket. Dit is waar de term ‘plating carrier’ in werking treedt. De beplating vervoerder is de luchtvaartmaatschappij die de verantwoordelijkheid voor het ticket aanvaardt, en zal op zijn beurt de middelen voor de andere luchtvaartmaatschappij de vlucht segmenten terug naar hen te verdelen. Dit kan een lang en uitdagend proces voor sommige luchtvaartmaatschappijen, met als gevolg dat ze kunnen bepalen welke tarieven mogen worden afgegeven op een verschillende dragers ticket voorraad.
Bijvoorbeeld een enkele reis van Londen naar Parijs op een British Airways kaartje kost momenteel GBP6.00 ($ 10CAD) plus van toepassing zijnde belastingen. Maar als je naar een combinatie van Air Canada van Toronto naar Londen, en British Airways naar Londen af te geven aan Parijs aan de ene ticket, de British Airways deel van de Air Canada vergulde ticket (AC wordt eigenaar van het ticket en betaalt BA voor hun segment ) springt naar een veel hogere prijs – in dit geval een GBP232 ($ 370CAD) plus belasting waarde. Dit komt omdat de goedkopere waarde moet worden afgegeven op British Airways ticket voorraad, en het is niet totdat u een hoger tarief waarde die de BA tarief mag worden uitgegeven op een andere dragers ticket voorraad te bereiken. Je zou nog steeds in staat zijn om thru-check als British Airways en Air Canada hebben een interline ticketing overeenkomst, maar zou je gewoon nodig om de bovenstaande stappen te volgen.